Science_2.jpg

Özel Öğretim Yöntemleri I

 

Yrd. Doç. Dr İsmail Marulcu

E-mail – imarulcu@erciyes.edu.tr

Telefon: 0 (352) 207 6666-33099

Oda No: 310

 

 

abc.gif

Özel Öğretim Yöntemleri 1 dersi: fen öğretimi, fen öğretiminin temel amaçları, fen okur yazarlığı, kavram öğretimi(kavram yanılgıları, kavram haritaları, kavramsal karikatürler, V diyagramları, vb.), fen öğretiminde kullanılan yöntemler ve materyaller, 4.- 8. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programının incelenmesi(temalar, kazanımlar, öğrenme durumları, değerlendirme teknikleri, vb.) ve ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenip değerlendirilmesi konularını içermektedir.

 

Özel Öğretim Yöntemleri dersine devam etmeniz sizin kalıcı bir öğrenme gerçekleştirmenize ve öğretmenlik mesleğiyle alakalı deneyimlerinizi artırmanıza yardım edecek, mesleğine başladığınızda fen ve teknoloji öğretimi konusunda size rehber olacaktır ve son olarak ta sizi bu dersle ilgili ölçme ve değerlendirmelere hazır hale getirecektir.  Devamsızlık hakkınız dönem boyunca yapılan ders sayısının %30’u dur.

 

Gerek yüz yüze görüşerek gerekse e-posta ile iletişim kurabilirsiniz. E-postalarınızda lütfen adınızı ve bölümünüzü belirtmeyi unutmayınız.

 

Kaynaklar:

6. Sınıf Üniteler

7. Sınıf Üniteler

8. Sınıf Üniteler

İlköğretim Ders Kitapları

Örnek Ünite Değerlendirme Tablosu

Örnek Etkinlik Planı

APA Stili

Değerlendirme : Vize % 40 (sınav)

                               Final % 60 (70 puan uygulama + 30 puan sınav)

   BrainPOP                                                                                                            edHelper

 

PhET Logo                                                    http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ2dwLdhlzEkChrMZ46zSfUxe1ZZCjee_ffedPHyKQEeld-MK8MvOY2PAs                                                    

http://www.edvantia.org/graph/nsta_logo.jpg

1. Hafta

6-10 Şubat

Fen öğretiminin temel amaçları,

Fen okuryazarlığı

2. Hafta

13-17 Şubat

Bilimsel Süreç Becerilerinin Kazandırılması

Fen Teknoloji Toplum Çevre İlişkileri Kurulması

3. Hafta

20-24 Şubat

Fen Öğretiminde Öğrenme Kuramları

4. Hafta

27 Şubat – 2 Mart

Fen Öğretiminde Öğretim İlkeleri

5. Hafta

5 – 9 Mart

Fen Öğretiminde Öğretim Yöntemleri

Düz Anlatım

Soru-Cevap

Tartışma

6. Hafta

12 – 16 Mart

Gezi Gözlem, İnceleme

Laboratuar

Gösteri

7. Hafta

19 –23 Mart

Rol Oynama – Dramatizasyon

Laboratuar Yaklaşımı

 

8. Hafta

26 – 30 Mart

Vize Sınavı

9. Hafta

2 – 6 Nisan

Probleme Dayalı Öğretim – Ünite Değerlendirme

10. Hafta

9 – 13 Nisan

Proje Tabanlı Öğretim– Ünite Değerlendirme

11. Hafta

16 – 20 Nisan

Araştırmaya Dayalı Öğretim– Ünite Değerlendirme

12. Hafta

23 – 27 Nisan

Dizayn Tabanlı Öğretim Yaklaşımı– Ünite Değerlendirme

13. Hafta

30 Nisan – 4 Mayıs

Fen Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme– Ünite Değerlendirme

14. Hafta

7 – 11 Mayıs

Fen Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme– Ünite Değerlendirme

 

 

Özel Öğretim Yöntemleri I Dersi Final Uygulama Değerlendirme Kriterleri

Etkinlik Yapılmamış

Yetersiz

Eksikleri Var

Uygun

Konuya Uygun Discrepant Event / Şaşırtıcı Olay Tasarlayabilme

0

3

7

10 puan

Alternatif Etkinlik Önerebilme ve Tasarlayabilme

0

3

7

10 puan

Etkinlik Performansı

0

3

7

10 puan

Ünite Değerlendirme Tablosu Hazırlayabilme

0

6

13

20 puan

Ünite Değerlendirme Tablosunu Tartışabilme ve Açıklayabilme

0

6

13

20 puan

Toplam

 

 

70 Puan