ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
Zaman
Konu
İçerik
Eğitmen/ler
I. GÜN 12/02/2018
17:00‐17:15
Açılış
Protokol konuşmaları
Prof. Dr. Ahmet Şahin
17:15‐18:45
Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar
‐Çağdaş eğitimde ölçme ve değerlendirmeden beklenenler
‐Ölçme
‐Değerlendirme
‐Ölçme türleri (dolaylı vedoğrudan)
‐Değerlendirme türleri (sonuç, süreç, formal veinformal)
‐Amacı açısından değerlendirme (tanılamak, izlemek ve not vermek)
Yrd. Doç. Dr. M. İzzettin Yılmazer
Yrd. Doç. Dr. Emre Toprak
18:45‐19:00
Çay arası
19:00‐20:30
Ölçmede dikkat edilmesi gerekenler
‐Ölçmede hata (sabit, sistematik, rastgele)
‐Değişken
‐Ölçmede sıfır
‐Ölçme araçlarının nitelikleri (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık)
‐Not verme (norm tabanlı, ölçüt tabanlı)
‐Neyi nasıl ölçeriz? (Bilgi, beceri ve tutum)
II. GÜN 14/02/2018
17:00‐18:30
Geleneksel ölçme araçları
‐Açık Uçlu
‐Kısa cevaplı
‐Sınıflama soruları
Doç. Dr. Oktay Bektaş Yrd. Doç. Sevim Sevgi
18:30‐18:45
18:45‐20:15
‐Seçme soruları (Çoktan, Çoklu)
‐Sözlü sınavlar
Doç. Dr. Oktay Bektaş
Yrd. Doç. Sevim Sevgi
III. GÜN 15/02/2018
Geleneksel ölçme araçlarının uygulaması
‐Katılımcılar kendi sınavlarından örnekleri sınıfa getiriler ve gruplar halinde bunlar incelenir.
Yrd. Doç. Dr. Fulya Öner Armağan
Yrd. Doç. Dr. Ahmet Yamaç
Geleneksel ölçme araçlarınınuygulaması
IV. GÜN 16/02/2018
Başlıca alternatif ölçmearaçları
‐Rubrik, Portfolyo, Kontrol listeleri, Gözlem formları, Performans görevleri, Proje ödevleri, Akran ve öz değerlendirme
Doç. Dr. Mustafa Öztürk Yrd. Doç. Dr. Neşet Mutlu
Süreç değerlendirme araçlarının uygulaması
‐Katılımcılar gruplar halinde kendi alanlarına yönelik süreç değerlendirme araçları geliştirirler.
Prof. Dr. Uğur Büyük
Yrd. Doç. Dr. Zeynep Ölçü Dinçer
20:15‐20:45
Genel değerlendirme
‐Ne öğrendik? Sorusu çerçevesinde süreç değerlendirme etkinliklerinin yapılması.
Doç. Dr. Kasım Karaman
YER: Eğitim Fakültesi KONFERANS SALONU